Ιδιωτικά Προσωπικά Μέσα Ενημέρωσης: Γκέτο πληροφόρησης και δημοκρατία

Όταν το Διαδίκτυο εμφανίστηκε, προαναγγέλθηκε ως ένας νέος τρόπος εκδημοκρατισμού του παραδοσιακού μονοπωλίου στην διαχείριση των γεγονότων. Οι άνθρωποι γενικά πίστεψαν πως αυτό ήταν ένα σημαντικό πράγμα και ένας τρόπος για να εκτεθούμε σε ένα ευρύ φάσμα απόψεων.

Πριν από μια δεκαετία περίπου, μερικές νέες εταιρείες άρχισαν να μας δίνουν λόγους να καταναλώνουμε από τα μέσα ενημέρωσης με το να είμαστε συνδεδεμένοι όλη την ώρα. Οι εταιρείες που γνωρίζουμε πολύ καλά είναι το Facebook και το Twitter, αλλά εδώ θα μιλήσουμε ως επί το πλείστον για το Facebook. Πήγε από μηδέν σε ένα δισεκατομμύριο χρήστες σε λιγότερο από 8 χρόνια και έχει αλλάξει ουσιαστικά τη σχέση της ανθρωπότητας με το διαδίκτυο.

Το πιο σημαντικό πράγμα που έχτισε ήταν το προσωπικό κανάλι – τη Ροή Ειδήσεων (News Feed). Άλλαξε γρήγορα από έναν αρκετά απλό τρόπο ανάγνωσης των δημοσιεύσεων από τους φίλους μας σε κάτι που καθορίζεται από έναν πολύ πιο περίπλοκο αλγόριθμο που βελτιστοποιεί την “αφοσίωσή” μας.

Όπως γνωρίζετε ήδη, το Facebook τα πήγε πραγματικά πολύ καλά σε αυτό. Ο αλγόριθμος ταξινόμησής του έγινε η κύρια μέθοδος που λαμβάνουμε κάθε τύπου περιεχόμενο. Ξέπερασε το Twitter και κάθε άλλο μέσο ενημέρωσης (και είναι πιθανά ο τρόπος με τον οποίο διαβάζετε αυτό το άρθρο τώρα).

Πολύ ξαφνικά, οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν πως αυτή η ροή ήταν πολύ πιο σημαντική από ό,τι τα 3 μεγάλα κανάλια, οι εφημερίδες ή το ραδιόφωνο ήταν ποτέ. Πολλοί άνθρωποι σταμάτησαν να αγοράζουν εφημερίδες ή να βλέπουν ειδήσεις στην τηλεόραση. Όλοι άρχισαν να βασίζονται παθητικά σε αυτόν τον αλγόριθμο, επειδή έκανε τόσο καλή δουλειά στο να διατηρεί το βλέμμα των ανθρώπων σε απευθείας σύνδεση και να τους κρατά ευτυχισμένους.

Αλλά αυτά τα μάτια σταμάτησαν να ενδιαφέρονται για τα μεγάλα ειδησεογραφικά sites και ονόματα, επειδή υπήρχαν τόσα πολλά μικρά ειδησεογραφικά sites να διαβάσουν. Πολλά από αυτά τα sites είχαν μια πιο ρευστή σχέση με τη δημοσιογραφία.

Και εφόσον τα εν λόγω άρθρα μας έκαναν να νιώθουμε καλά και έμοιαζαν ίδια με τις παραδοσιακές ειδήσεις, συνεχίσαμε να τα διαβάζουμε. Για πρώτη φορά, ξαφνικά είχαμε πάρα πολλές επιλογές στην ανεύρεση γεγονότων.

Είστε αυτό που διαβάζετε

Ένας μέσος Αμερικανός με πρόσβαση στο διαδίκτυο, καταναλώνει ένα μεγάλο μέρος των ειδήσεων μέσω των social media – Το 62% από εμάς βρίσκουμε τις ειδήσεις με αυτό τον τρόπο. Η ροή ειδήσεων του Facebook είναι o πλέον σημαντικός τροφοδότης κίνησης στα ειδησεογραφικά sites.

Τα περισσότερα από τα γεγονότα που διαβάζετε προέρχονται μέσα από αυτήν την ροή. Οι περισσότερες από τις απόψεις σας διαμορφώνονται από αυτήν. Αυτή είναι μια ροή πληροφοριών που διαμορφώνεται και περιορίζεται από πράγματα που σας κάνουν να μην αισθάνεστε άβολα – και σίγουρα δεν παρέχει ίδιο χρόνο έκθεσης σας προς όλες τις αντίθετες απόψεις.

Πηγή : https://openstandards.ellak.gr/2017/04/12/idiotika-prosopika-mesa-enimerosis-gketo-pliroforisis-ke-dimokratia/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *